Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Όταν οι φήμες προκαλούν καταστροφές




Από την καρδιακή προσβολή του Στιβ Τζομπς μέχρι το ποδοσφαιριστή που έκανε μάγια στη μπάλα o Crazy Greek blogger παρουσιάζει τις πιο απίστευτες όσο και μοιραίες περιπτώσεις διάδοσης φημών.





Ο Στιβ Τζομπς έπαθε "καρδιακή προσβολή"



Όταν κυκλοφόρησε η φήμη ότι ο Στιβ Τζομπς έπαθε καρδιακή προσβολή η μετοχή της Apple έπεσε 10% στην πρώτη ώρα των εμπορικών συναλλαγών. Αυτό σηματοδότησε απώλειες 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο πανικός των επενδυτών ήταν έκδηλος καθώς νόμιζαν ότι ο Στιβ Τζομπς είναι μόνος του στην Apple και δουλεύει ακόμα στο γκαράζ του σπιτιού του.

Όλα ξεκίνησαν από ένα 18χρονο που δημοσίευσε την συγκεκριμένη «είδηση» στην ηλεκτρονική υπηρεσία iReport του CNN.

Το περίεργο δεν είναι η δημοσίευση του 18χρονου αλλά το γεγονός ότι οι επενδυτές της Wall Street την πίστεψαν παρά την τεράστια προειδοποίηση της ιστοσελίδας: «Οι ιστορίες που δημοσιεύονται δεν έχουν ελεγχθεί και διασταυρωθεί

Η μπύρα Corona περιέχει ούρο

Το 1987, η Corona ήταν η δεύτερη σε πωλήσεις εισαγόμενη μπύρα στην Αμερική. Όταν κυκλοφόρησε η φήμη ότι περιέχει κυριολεκτικά ούρα, οι πωλήσεις έκαναν ελεύθερη πτώση. Κάτι το χρώμα της, κάτι η ξενοφοβία κατά των Μεξικανών και η ζημιά είχε γίνει.

Όσο οι πωλήσεις έπεφταν οι υπεύθυνοι της Corona προσπαθούσαν να βρουν της πηγή της διάδοσης και τελικά κατέληξαν σε έναν τοπικό διανομέα Heineken που ήταν πρώτη σε πωλήσεις.

Ο αμερικάνος διανομέας της Corona μήνυσε τον αμερικάνο διανομέα της Heineken αλλά απέσυρε τη μήνυση όταν αυτός συμφώνησε να βγει δημόσια και να δηλώσει ότι η μπύρα δεν περιείχε ούρα.

Μετά από 12 χρόνια προσπαθειών και διαφημιστικών εκστρατειών, η Corona επέστρεψε στην κορυφή των πωλήσεων εισαγόμενων ζύθων στην Αμερική ξεπερνώντας τη Heineken και κατακτώντας τη δέκατη θέση της γενικής κατάταξης πωλήσεων.

Η μπανάνα μεταδίδει τον ιό SARS

Σε μια χώρα που η διάδοση των πληροφοριών ελέγχεται αυστηρά από την κρατική εξουσία, τεχνολογίες όπως το SMS μπορούν να καλύψουν το κενό της ενημέρωσης με… θανατηφόρες μπανάνες.

Ακριβώς αυτό συνέβη το 2007 στην Κίνα και στην περιοχή της Χαϊνάν που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών με απώλειες 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα.

Η Procter n Gamble υποστηρίζει τη λατρεία του σατανά

Το 1995, τέσσερις αντιπρόσωποι της Amway αναβίωσαν μια φήμη ότι η Procter n Gamble, η μεγαλύτερη εταιρεία χημικών στον κόσμο, χρηματοδοτεί την Εκκλησία του Σατανά για να προωθήσει τους σκοπούς της και τη διέδωσαν μέσω μηνυμάτων αυτόματου τηλεφωνητή.

Αν και ποτέ δεν εξακριβώθηκε πόσες ακριβώς ήταν οι απώλειες της, η Procter n Gamble κατάφερε το 2007 να κερδίσει μια 12χρονη δικαστική διαμάχη και 20 εκατομύρια ευρώ σε αποζημιώσεις.

Σε αντίθεση με τη διαμάχη Corona – Heineken, η δημόσια απολογία τεσσάρων αντιπροσώπων που βρίσκονταν πίσω από την υπόθεση δεν ήταν αρκετή.

Ποδοσφαιρικά μάγια

Το Σεπτέμβριο του 2008, ο αγώνας μεταξύ των ομάδων Σοκοζάκι και Νιούκι Σίστεμ στο Στάδιο Ματοκέο του Κονγκό κατέληξε σε αναταραχές κατά την οποία βρήκαν το θάνατο 13 άνθρωποι. Οι περισσότεροι ήταν μικρά παιδιά μεταξύ 11 και 16 ετών.

Σύμφωνα με τις φήμες που προκάλεσαν την αναταραχή, ένας από τους ποδοσφαιριστές έκανε μαγικά με τη μπάλα.

Οι οπαδοί της αντίπαλης ομάδας, μάλλον παρακινούμενοι από όσους είχαν παίξει στοίχημα, εξαγριώθηκαν και προσπάθησαν να βγουν από το γήπεδο. Οι περισσότεροι θάνατοι προκλήθηκαν από ασφυξία.


men24.gr







Και μην ξεχνάτε να γίνετε μέλη στις σελίδες που διατηρούμε στο sync, στο twitter ή στο facebook ώστε να ενημερώνεστε άμεσα για κάθε μας ανάρτηση !!!



No response to “Όταν οι φήμες προκαλούν καταστροφές”

Leave a Reply

Related Posts with Thumbnails