Δευτέρα, 25 Απριλίου 2011

Η «σύζυγος» του Ιησού





Η πραγματικότητα και οι εικασίες πίσω από την Μαρία τη Μαγδαληνή.



Μετανοημένη πόρνη, Αγία, μαθήτρια του Χριστού, ακόμα και σύζυγός του είναι μερικές από τις «ιδιότητες» της Μαρίας της Μαγδαληνής, της γυναίκας αυτής που βρέθηκε στο πλευρό του Χριστού ως την τελευταία στιγμή της επίγειας, ζωής του. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Μαρία η Μαγδαληνή συκοφαντήθηκε όσο λίγες άλλες. Στο μυαλό όλων των Χριστιανών, η Αγία αυτή ταυτίζεται με την πόρνη που ο Χριστός έσωσε από το λιθοβολισμό ή αυτήν τη γεμάτη αμαρτίες γυναίκα που έπλυνε τα πόδια του Ιησού με τα δάκρυά της και τα σκούπισε με τα μαλλιά της. Όσοι πιστεύουν ωστόσο ότι πράγματι αυτή είναι η Μαρία η Μαγδαληνή, θα πρέπει να αναθεωρήσουν...


Η ζωή της

Η Μαρία, γεννήθηκε στα Μάγδαλα, μια μικρή πόλη στα δυτικά της Λίμνης Γεννησαρέτ και νότια της πεδιάδας της Γαλιλαίας, απ' όπου και απέκτησε το προσωνύμιο της. Σύμφωνα με την ευαγγελική περικοπή (Μκ 16:9), η Μαρία είχε καταληφθεί από επτά δαιμόνια, από τα οποία και την απελευθέρωσε ο Χριστός. Από εκείνη τη στιγμή και μετά αυτή τον ακολούθησε και έγινε μια από τις γυναίκες που μαζί με τους 12 μαθητές του Ιησού, τον ακολουθούσαν και έμειναν μαζί του ως το τέλος. Μετά την Ανάσταση και την Ανάληψη του Ιησού, η Μαρία η Μαγδαληνή κήρυξε τα λόγια του Χριστού και όταν ο Απόστολος Ιωάννης αποσύρθηκε στην Έφεσο τον ακολούθησε κι αυτή όπου έμεινε σε μια σπηλιά ως το τέλος της ζωής της.


Η πόρνη Μαρία Μαγδαληνή

Η άποψη ότι η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν μια πόρνη που μετανόησε και ο Χριστός την πήρε κοντά του είναι ίσως μια από τις μεγαλύτερες παρερμηνείες και συκοφαντίες για το πρόσωπό της. Όπως ο πολύς κόσμος πιστεύει, η Μαρία η Μαγδαληνή είναι η αμαρτωλή γυναίκα που ο Χριστός έσωσε από το οργισμένο πλήθος που ήθελε να την λιθοβολήσει λέγοντας: «Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω» (ο αναμάρτητος να ρίξει πρώτος την πέτρα). Είναι επίσης η πόρνη που έπλυνε τα πόδια του Χριστού με τα λυτά της μαλλιά και με μύρο έξι μέρες πριν Αυτός σταυρωθεί. Στην πραγματικότητα, η Μαρία η Μαγδαληνή δεν ήταν καμία από αυτές τις δύο γυναίκες. Τα χωρία των Ευαγγελίων, τα οποία αναφέρονται στην Μαρία τη Μαγδαληνή είναι συγκεκριμένα και δεν περιέχουν καμία αναφορά σε αυτήν ως πόρνη. Τα αυτούσια χωρία, τα οποία αναφέρονται στην Μαγδαληνή είναι τα εξής:

1. «Αφού δε αναστήθηκε (ο Χριστός) το πρωί της πρώτης ημέρας της εβδομάδας, εμφανίσθηκε πρώτα εις την Μαρία την Μαγδαληνή από την οποίαν είχε βγάλει επτά δαιμόνια. Εκείνη πήγε και τα ανήγγειλε εις εκείνους, που είχαν μείνει μαζί του και που πενθούσαν και έκλαιγαν». (Μκ. 16:9-10)

2. «Οι δώδεκα ήσαν μαζί του και μερικές γυναίκες που είχαν θεραπευτεί από πνεύματα πονηρά και από ασθένειες, η Μαρία η ονομαζόμενη Μαγδαληνή, από την οποίαν είχαν βγει επτά δαιμόνια». (Λκ. 8:2-3)

3. «Ήταν εκεί και πολλές γυναίκες, που παρακολουθούσαν από μακριά, και είχαν ακολουθήσει τον Ιησού από την Γαλιλαία και τον υπηρετούσαν. Μεταξύ αυτών ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή και η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή, και η μητέρα των υιών του Ζεβεδαίου». (Μτ. 27:55-56 )

4. «Ήταν δε εκεί η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία, οι οποίες κάθονταν απέναντι στο τάφο». (Μτ. 27:61)

5. «Μετά το Σάββατο, μόλις άρχισε να φωτίζει η πρώτη ημέρα της εβδομάδας, ήλθε η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία δια να ιδούν τον τάφο». (Μτ. 28:1-2)

6. «Ήταν δε και γυναίκες, που παρατηρούσαν από μακριά, μεταξύ των οποίων ήταν και η Μαρία η Μαγδαληνή και η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου του νεωτέρου και του Ιωσή και η Σαλώμη». (Μκ. 15:40-41)

7. «Όταν πέρασε το Σάββατο, η Μαρία η Μαγδαληνή και η Μαρία του Ιακώβου και η Σαλώμη αγόρασαν αρώματα για να έλθουν να τον αλείψουν». (Μκ. 16:1-2)

8. «Η Μαρία η Μαγδαληνή, η Ιωάννα και η Μαρία η μητέρα του Ιακώβου και οι υπόλοιπες, που ήταν μαζί τους, είναι οι γυναίκες που είπαν αυτά στους αποστόλους». (Λκ. 24:10-11)

9. «Κοντά στο σταυρό του Ιησού στέκονταν η μητέρα του και η αδελφή της μητέρας του, η Μαρία η σύζυγος του Κλωπά και η Μαρία η Μαγδαληνή». (Ιω. 19:25-26)

10. «Νωρίς την πρώτη ημέρα της εβδομάδας, ενώ ήταν ακόμη σκοτάδι, η Μαρία η Μαγδαληνή ήλθε στο μνημείο, και είδε ότι ο λίθος είχε αφαιρεθεί από το μνήμα». (Ιω. 20:1-2)

11. Στον Ιωάννη τέλος (20:10-19) περιγράφεται εκτενώς η συνάντηση της Μαρίας της Μαγδαληνής με τους δυο αγγέλους στον τάφο του Ιησού, αλλά και με τον ίδιο τον Ιησού τον οποίο τον περνάει για κηπουρό.

Ο λόγος που η Μαρία η Μαγδαληνή θεωρείται ότι ήταν πόρνη έχει να κάνει με δυο άσχετα γεγονότα που αναφέρονται στα Ευαγγελία, στα οποία όμως τα συμβάντα μοιάζουν πάρα πολύ.

Σε δυο περιπτώσεις, στα Ευαγγέλια περιγράφεται το πλύσιμο των ποδιών του Ιησού από μια γυναίκα. Οι ευαγγελιστές Μάρκος, Ματθαίος και Ιωάννης (Μκ. 14:3-9, Μτ. 26:6-13 και Ιω. 12:3-8) περιγράφουν ότι έξι μέρες πριν την Σταύρωση του Χριστού, η Μαρία, η αδερφή της Μάρθας και του Λαζάρου, έπλυνε τα πόδια του Ιησού με τα μαλλιά της στο σπίτι του Σίμωνα του Λεπρού. Φυσικά, η αδερφή του Λαζάρου ουδεμία σχέση έχει με την Μαγδαληνή. Αντίστοιχα στον Λουκά (Λ. 7:36-50), διαβάζουμε ότι ακριβώς το ίδιο γεγονός συνέβη πολύ καιρό πριν τη Σταύρωση. Εκεί όμως η γυναίκα που πλένει τα πόδια του Χριστού είναι μια πόρνη που δεν κατονομάζεται. Κάπου εκεί μπλέχτηκαν τα πράγματα λόγω της συνωνυμίας της Μαγδαληνής με την αδερφή του Λαζάρου και του γεγονότος ότι το όνομα της πόρνης δεν αναφέρεται με αποτέλεσμα να ταυτίζεται με τη Μαρία.

Το ίδιο συμβαίνει και με το λιθοβολισμό της Μοιχαλίδας, όπου πουθενά δεν αναφέρεται το όνομα της γυναίκας αυτής που έσωσε ο Χριστός, αλλά λανθασμένα ταυτίζεται με την Μαρία τη Μαγδαληνή.

Η άποψη ότι η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν πόρνη διαδόθηκε τόσο πολύ που στους περισσότερους πίνακες, λογοτεχνικά και κινηματογραφικά έργα παρουσιάζεται λανθασμένα με αυτόν τον τρόπο.


Η Μαρία, σύζυγος του Χριστού

Όπως είδαμε από τα Ευαγγέλια, δεν συνεπάγεται πουθενά ότι η Μαρία η Μαγδαληνή και ο Χριστός είχαν κάποια πιο ιδιαίτερη σχέση. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στα Απόκρυφα Ευαγγέλια (κείμενα τα οποία η Εκκλησία δεν έχει δεχθεί στον κανόνα της). Σε δυο από αυτά, λέγεται ξεκάθαρα ή εμμέσως ότι η Μαρία η Μαγδαληνή και ο Χριστός ήταν παντρεμένοι ή είχαν κάποια ερωτική σχέση.

Στο ευαγγέλιο της Μαρίας της Μαγδαληνής, αναφέρεται: «Ο Πέτρος είπε στη Μαρία, 'Αδελφή, ξέρουμε ότι ο Σωτήρας σε αγαπούσε περισσότερο από τις υπόλοιπες γυναίκες'».

Αλλά και στο Ευαγγέλιο του Φιλίππου, ένα κείμενο που αποδίδεται στον μαθητή του Ιησού, Φίλιππο, αναφέρεται:

α. «Μαρία λεγόταν η αδελφή του και η μητέρα του και η σύζυγος του»,

β. «Η σύζυγος του ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή. Ο Ιησούς την αγάπησε πολύ»,

γ. «Την αγαπούσε περισσότερο από όλους τους άλλους μαθητές και την φιλούσε συχνά στο στόμα».

Πολλοί θεωρούν ύποπτο το γεγονός ότι δεν ξέρουμε τίποτα για τη ζωή του Χριστού από τα 12 του χρόνια (δωδεκαετής στο ναό), ως και τα 30 οπότε και τον συναντάμε να ξεκινάει το μεσσιανικό του έργο. Θεωρούν έτσι, ότι θα ήταν φυσικό να έχει παντρευτεί από τη στιγμή μάλιστα που ήταν καταδικαστέο ένας άντρας να μένει ανύπαντρος εκείνη την εποχή. Το γεγονός ότι τα απόκρυφα Ευαγγέλια αναφέρονται στην Μαρία ως σύζυγο του Ιησού και ότι τα Ευαγγέλια του Κανόνα παραδίδουν ότι ο Χριστός επέλεξε να εμφανιστεί αναστημένος πρώτα στην Μαρία, εντείνουν αυτή την εικασία. Κάποιοι μάλιστα συνδέουν το γάμο της Κανά με το γάμο του Ιησού και της Μαρίας της Μαγδαληνής! Με αφορμή τα Απόκρυφα», πολλοί σύγχρονοι συγγραφείς, περιέγραψαν τον έρωτα του Ιησού με τη Μαρία Μαγδαληνή. Ανάμεσα σε συγγραφείς με αναφορές σε διάφορες συζύγους ή απλά συντρόφους του Ιησού που ταυτίζονται είτε με την Μαγδαληνή είτε με άλλες γυναίκες βρίσκουμε τους Νίκο Καζαντζάκη (Τελευταίος Πειρασμός), Νίκο Κόκκινο (Το αίνιγμα του Ιησού της Γαλιλαίας), Έρνεστ Χέμινγουεϊ (Σήμερα, Παρασκευή), Ρόμπερτ Γκρέιβς (Βασιλιάς Ιησούς), Άντονι Μπέρτζες (Ο άνθρωπος από τη Ναζαρέτ)

Επηρεασμένα από τα Απόκρυφα Ευαγγέλια ξεκίνησαν το Μεσαίωνα και διάφορα κινήματα, όπως οι Ναΐτες Ιππότες, οι Illuminati, οι Ροδόσταυροι κ. α. οι οποίοι είχαν ως κεντρικό τους άξονα την Μαρία τη Μαγδαληνή.


Κοινό της Σιών

Μετά τη Σταύρωση του Χριστού, η Μαρία η Μαγδαληνή υποτίθεται ότι κατέφυγε στη Ν. Γαλλία μαζί με το άψυχο σώμα του Χριστού, ο οποίος δεν αναστήθηκε ποτέ, όπου και γέννησε την κόρη τους, Σάρα. Από αυτή προήλθαν και οι πρώτοι βασιλιάδες της Γαλλίας, η δυναστεία των Μεροβίγγειων. Ο λόγος που έφυγε για την Γαλλία ήταν για να γλιτώσει από τους μαθητές του Χριστού που έμειναν πίσω και διαστρέβλωναν όσα είπε ο Χριστός. Το μυστήριο της ταυτότητας του βρέφους καθώς και των απογόνων του, το κρατάει καλά φυλαγμένο μια οργάνωση που ονομάζεται «Κοινό της Σιών». Αποστολή του Κοινού ήταν η λατρεία της Μαγδαληνής, της «Θηλυκής Αρχής», η οποία αντικαταστάθηκε βίαια από έναν αρσενικό Θεό. Γι' αυτό και πολλοί ναοί αφιερώνονται σε αυτήν. Επιφανή μέλη του Κοινού φέρεται να ήταν οι Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο Νικολά Πουσέν, ο Κλωντ Ντεμπυσί, ο Ζαν Κοκτώ και άλλοι. Ειδικά για τον Ντα Βίντσι έχει ειπωθεί ότι προσπαθούσε μέσω της τέχνης του να περάσει την «αλήθεια», όπως στο Μυστικό Δείπνο όπου στα αριστερά του Ιησού η μορφή θυμίζει περισσότερο γυναίκα (Μαρία Μαγδαληνή), παρά άντρα και συγκεκριμένα τον Απόστολο Ιωάννη.


Oι Ναΐτες

Η πιο πολυσυζητημένη ίσως μυστηριακή οργάνωση, ιδίως μετά το βιβλίο «Κώδικας Ντα Βίντσι». Οι Ναΐτες ήταν ένα πολεμικό μοναχικό τάγμα που το 1118 ανέλαβε να φυλάει τους Αγίους Τόπους μετά τις πρώτες Σταυροφορίες. Εκεί, λέγεται, ότι στο Ναό του Σολόμωντα ανακάλυψε ένα συγκλονιστικό μυστικό. Αυτό άλλωστε, όπως και η μεγάλη τους δύναμη, οδήγησε και στη βίαιη διάλυσή τους το 1307 με πολλές συλλήψεις και θανατώσεις κατ' εντολή του Γάλλου βασιλιά Φίλιππου Δ' του Ωραίου. Πολλές είναι οι εικασίες για το τι βρήκαν οι Ναΐτες, με τις επικρατέστερες να καταλήγουν στο Άγιο Δισκοπότηρο για το οποίο όμως ο καθένας έδινε διαφορετική υπόσταση. Η πιο...γαργαλιστική ίσως υπόθεση είναι ότι το Δισκοπότηρο συμβολίζει τα λείψανα της Μαρίας της Μαγδαληνής που βρήκαν οι Ναΐτες στον Ναό, και συγκεκριμένα συμβολίζει τη μήτρα της απ' όπου προήλθε η κόρη της Μαρίας με τον Ιησού. Οι Ναΐτες από 'κει και πέρα έγιναν οι φύλακες του μυστικού αυτού. Από αυτούς προήλθε αργότερα και το τάγμα των Ροδόσταυρων, ο πρόδρομος του ελευθεροτεκτονισμού.


Illuminati (Πεφωτισμένοι)

Οι Πεφωτισμένοι δημιουργήθηκαν επίσημα το 1776 από τον Άνταμ Βάισχαουπτ στο Ίνγκολστατ της Βαυαρίας. Ο Βάισχαουπτ ήταν ένας άνθρωπος ευφυής και ριζοσπαστικός που κουρασμένος απ' όλα τα θρησκευτικά δόγματα θέλησε να δημιουργήσει μια ένωση όπου μέλη της θα ήταν μόνο φωτισμένοι άνθρωποι. Αν και η οργάνωση καλυπτόταν από άκρα μυστικότητα, μέλη της λέγεται ότι ήταν σπουδαίες προσωπικότητες της εποχής, όπως ο Μιραμπώ, ο Γκαίτε, ο Χέρντερ, ο κόμης Μπανφλαί, ο Μπετόβεv, ο Μότσαρτ, ακόμα και ο Χίτλερ. Σύμφωνα με μια άποψη, αυτοί κατέληξαν να είναι οι φύλακες του μυστικού του Δισκοπότηρου και της «αλήθειας» ότι η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν η σύζυγος του Ιησού και μητέρα του παιδιού τους.


Σύνοψη

Όποια κι αν είναι η αλήθεια που θα πιστέψει ο καθένας, στο μόνο που μπορούμε να βασιστούμε είναι στα γεγονότα που καταγράφονται στα Ευαγγέλια. Για το μόνο που μπορούμε πια να είμαστε σίγουροι είναι ότι η Μαρία η Μαγδαλήνη δεν υπήρξε ποτέ πόρνη, ούτε Μοιχαλίδα, αλλά ήταν μια γυναίκα γεμάτη δαιμόνια, από τα οποία την ελευθέρωσε ο Χριστός και από τότε τον ακολούθησε ως το τέλος.

Όσο για το αν τελικά ήταν ή όχι σύζυγος του Χριστού, αν έφερε στον κόσμο το παιδί, αν αυτή ήταν η Θηλυκή Αρχή, αυτό είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει ο καθένας να απαντήσει μόνος του και για τον εαυτό του, βάσει των πιστεύω του.

Η Εκκλησία έχει επίσημα ανακηρύξει την Μαρία τη Μαγδαληνή, Αγία και η μνήμη της γιορτάζεται στις 22 Ιουλίου, ημέρα Ανακομιδής των λειψάνων της.




Τουρλή Μαρία
Και μην ξεχνάτε να γίνετε μέλη στις σελίδες που διατηρούμε στο sync, στο twitter ή στο facebook ώστε να ενημερώνεστε άμεσα για κάθε μας ανάρτηση !!!




No response to “Η «σύζυγος» του Ιησού”

Leave a Reply

Εισάγετε το email σας για να λαμβάνετε ένα καθημερινό email με όλα τα νέα άρθρα

Related Posts with Thumbnails